سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذری از بازار فرش فروشان و خرید فرش

 

فرش همواره یکی از مهمترین کالاهای مربوط به دکوراسیون منزل بوده است. با توجه به اهمیت این کالا و همچنین بالا بودن تنوع آن، قیمت های گوناگون و بعضا گران و پراکندگی در فروشگاه های مختلف خرید آن با مشکل و حساسیت رو به رو می باشد. در گذشته اغلب خرید و فروش با مراجعه به حجره های فرش فروشی صورت می گرفت. این فرایند در حالی بود که تنوع و حق انتخاب مشتری پایین می آمد و مشتری در نهایت مجبور بود برای فرار از هزینه های رفت و آمد و دیگر مشکلات خرید فرش، یکی از فرش ها را حتی به ناچار خریداری کند.

 

فرش همواره یکی از مهمترین کالاهای مربوط به دکوراسیون منزل بوده است.  با توجه به اهمیت این کالا و همچنین بالا بودن تنوع آن، قیمت های گوناگون و بعضا گران و پراکندگی در فروشگاه های مختلف خرید آن با مشکل و حساسیت رو به رو می باشد. در گذشته اغلب خرید و فروش با مراجعه به حجره های فرش فروشی صورت می گرفت. این فرایند در حالی بود که تنوع و حق انتخاب مشتری پایین می آمد و مشتری در نهایت مجبور بود برای فرار از هزینه های رفت و آمد و دیگر مشکلات خرید فرش، یکی از فرش ها را حتی به ناچار خریداری کند. امروزه نیز این مشکل در شکلی دیگر به چشم می خورد. طبق بررسی های انجام شده پیرامون خریداران فرش، از عدم اطلاع دقیق در مورد قیمت اصلی فرش ها و همچنین پراکندگی آن در بازار و فروشگاه های مختلف گلایه داشته اند. عدم وجود فروشگاهی متمرکز با قیمت مناسب کمتر در بازار های فرش ایران به چشم می خورد. لذا با توجه به این موضوعات در ادامه ی این مطلب به بررسی مطالبی پیرامون خرید فرش، ارائه ی عکس فرش های مختلف و چشم نواز و ... پرداخته خواهد شد.

 

فرش های زیبا ی ایرانی در خانه ها

وجود فرش کلاسیک زیبا و با کیفیت در خانه های ایرانی یکی از دغدغه های مهم بوده که خانواده ها وقت و هزینه ی بسیاری را برای انتخاب درست آن صرف کرده اند.  از آنجایی که می توان گفت پول زیادی پای خرید فرش صرف می شود، لذا در انتخاب و خریداری باید نکات فوق را مد نظر قرار داد. فرش های زیبا و متنوع حاصل هنر سر انگشت بافندگان ایرانی می توانند با کیفیت و تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند روحی دوباره به هر خانه ای ببخشند. همچنین فرش ها را می توان جلوه گاهی از هزاران حرف و سخن، خاطره، درد دل و هر آنچه که از قلب بافنده ی آن برخاسته است دانست. دنیایی که حتی تپش قلب و نفس های بافنده اش نیز در میان تار و پود های آن نهفته است. نقش های مختلف فرش ها هر یک می تواند بیانگر موارد مهم و قابل اشاره ای از جزئیات فرهنگی و بسیاری از راز های نهان را در اختیار افراد قرار دهد. فرش های ایرانی از جمله فرش هایی هستند که دنیایی از زیبایی و هنر آمیخته به صنعت را در دل تار و پود های خود نهفته دارند.

 

32

 

 

منبع نوشته : افکار نیوز

 

آشنایی با الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی

الیاف به کار رفته شده در هر فرشی ضامن دوام و کیفیت آن فرش است. این مهم باید در بافت فرش های مختلف به خوبی و با حساسیت بسیار رعایت شده باشند. امروزه فرش های ماشینی اغلب از الیافی با جنس  اکریلیک بافته می شوند و همینطور ابریشم مصنوعی یا همان پلی استرنیز در این فرایند کاربرد دارند. همچنین در برخی موارد از ترکیب این دو نوع نیز می توان استفاده نمود. اما در میان کلیه ی موارد یاد شده می توان گفت که نخ‌ های اکریلیک به دلیل ویژگی های خاصی دارند از جایگاه بالاتری برخوردار می باشند. ویژگی هایی از قبیل:

  • از جمله عمر طولانی تر
  • ثبات در رنگ های به کار برده شده در آن ها در برابر نور و شستشو
  • مقاومت بیشتر در برابر حرارت
  • حفاظت از ظاهر و زیبایی فرش درگذر زمان

33

 

رنگ های به کار رفته شده در فرش های مختلف ماشینی و دست بافت بسیار متنوع و چشم نواز بوده و همچنین با ترکیب رنگی بسیار حرفه ای به کار رفته شده در این فرش ها ، ظرافت و زیبایی فرش دو چندان شده است.

تجربه ای موفق و به یاد ماندنی در خرید فرش

مجموعه فرش های مختلف در بازار های ایران همواره از مرغوب ترین و با کیفیت ترین  فرش های تولیدی در جهان بوده اند. این فرش ها دارای تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ بوده و به همین دلیل توانسته جایگاه و محبوبیت خود را بین خریداران حفظ نماید. از جمله این محصولات می توان به فرش های دست بافت اشاره نمود. برای داشتن یک تجربه ی خوب و موفق در خرید فرش لازم است تا قبل از آن با خصوصیات فرش با کیفیت آشنا شوید. این خصوصیات عبارت اند از:

  • کیفیت در بافت
  • دوام و عمر بالای فرش
  • ماندگاری و ثبات رنگ های استفاده شده در فرش
  • بهره گیری از نخ های مرغوب و با کیفیت
  • و در نهایت خرید فرشی نرم و لطیف با کیفیت بالا

 

34

 

خرید فرش از چه روش هایی امکان پذیر است؟

فرش نیز مانند هر کالای دیگری در بازار خرید و فروش خود دستخوش تغییراتی شده است. این کالا را می توان به صورت اینترنتی و همچنین به صورت مستقیم خریداری نمود. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها پرداخته شده است.

 

خرید اینترنتی فرش

یکی از مهمترین کالاهایی که همواره مورد نیاز افراد بوده و کیفیت و قیمت آن نیز اهمیت زیادی دارد، فرش می باشد. همچنین امروزه اکثر خرید ها در زمینه های گوناگون و اقلام مختلف مورد نیاز افراد از طریق اینترنت صورت می گیرد.

خرید اینترنتی فرش توانسته خدمات و امکاناتی را در اختیار خریداران قرار دهد که برخی از آن ها در فروشگاه های محلی دیده نمی شوند. از مزایای خرید اینترنتی فرش همین بس که دیگر نیاز به رفت و آمد های زمان بر به فروشگاه های متعدد نبوده و در نهایت قیمت خرید ارزان تر تمام می شود.

همانطور که می دانید اغلب محصولات نمایشگاه های فرش قیمت های بسیار بالا داشته و هزینه ی رفت و آمد و حمل و نقل نیز آن را دو چندان می کند. اما از طریق خرید اینترنتی می توان با قیمت خیلی پایین تر فرش مورد پسند خود را درب منزل تحویل گرفت.

 

35

 

خرید فرش به صورت مستقیم

خریداران محترم انواع فرش ها می توانند با توجه به شهر و محل زندگی خود،‌ از طریق خرید فرش تمامی محصولات را به صورت حضوری دیده و کیفیت فرش ها را در محل مشاهده کنند. در این روش می توان فرش ها را به صورت مستقیم از نزدیک مشاهده کرد و با بررسی جزئیات آن ها تصمیم به خرید گرفت. خرید فرش به صورت مستقیم همچنین این امکان را فراهم می کند تا با مقایسه چند نوع فرش و جنس و طرح و رنگ آن ها انتخاب دقیق تری داشت.

تک فرش بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی فرش کشور، با گستره‌ای از کالاهای متنوع در زمینه فرش ماشینی برای تمام اقشار جامعه و کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.